Kernestyrke på alle 4

Denne øvelse er supernem og let at gå til. Du træner din kernemuskulatur (mave- og rygmuskler) foruden at styrke din balance og koordination.

  1. Stil dig på alle 4 på et blødt underlag, fx. en yoga- eller pilatesmåtte.
  2. Indånding: stræk venstre arm frem og højre ben bagud
  3. Udånding: træk venstre arm og højre ben ind mod navlen, mens du bøjer i henholdsvis albue og knæ.

Fortsæt 5-10 gange på denne side, før du skifter til modsatte side:

  1. Indånding: stræk højre arm frem og venstre ben bagud
  2. Udånding: træk højre arm og venstre ben ind mod navlen, mens du bøjer i henholdsvis albue og knæ.

Nogle undrer sig over, at jeg ikke skifter side hele tiden, når jeg underviser i denne øvelse. Man kan også sagtens skifte side hver gang, og det kan give en mere dynamisk oplevelse af øvelsen. Jeg foretrækker oftest at gentage den samme side mange gange efter hinanden, da det giver en mere udholdenhedspræget træning. Prøv selv begge dele, og mærk efter, hvad der virker bedst for dig.

TIP: Hvis det gør ondt i knæene, kan du folde yogamåtten dobbelt eller evt. lægge et tæppe eller en pude under. Det hjælper! :)

SANYO DIGITAL CAMERA  SANYO DIGITAL CAMERA

Comments

comments

Leave a comment

Your email address will not be published.

*