Stående foroverbøjninger

Denne øvelse er bland dem, som mange føler stor modvilje mod at øve sig på, men ikke desto mindre er den en af de aller vigtiste, hvis vi ønsker at have en funktionel krop – både til hest og i vores dagligdag som mennesker. Hvor rart ville det ikke være, hvis vi i en alder af 70 stadig kunne binde vores snørrebånd, og samle vores Dankort op fra jorden, hvis vi tabte det? Der er kun én måde at holde kroppen smidig nok til dén slags på – ved at øve sig. Og du kan øve dig på ALT. Prøv fx at

  • tage dine sko på uden at sætte dig ned først
  • samle ting op fra lave hylder og senere gulvet ved at bøje overkroppen
  • sidde i sadlen og række ned efter dine sko, uden at bøje benene

Du kan også prøve at indøve en lille rutine hver dag inden frokost, hvor du står med strakte ben og øver dig i at sende overkroppen frem og ned – uden at krumme ryggen. Hvis du holder rygsøjlen lige, kan du ikke komme nær så langt ned som ellers, men strækket bliver langt mere effektivt, og vil hurtigere give synlige resultater. I begyndelsen kan du måske knap nok komme ned i en vinkel af ca. 90 grader, men vedholdende træning vil 100% sikkert øge din mobilitet – og en dag vil du kunne nå dine tæer! :)

SANYO DIGITAL CAMERA SANYO DIGITAL CAMERA SANYO DIGITAL CAMERA

Comments

comments